Kutatóscsoport vezető
Revákné Dr. Markóczi Ibolya PhD Habil. |
Revákné Markóczi Ibolya 1986-ban középiskolai biológia-kémia szakos tanárként végzett a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen. 1997-ig középiskolai tanár, majd a KLTE- később Debreceni Egyetem-Biológia Szakmódszertani Részlegének oktatója, 2003 óta vezetője, jelenleg egyetemi docense. Közel 30 éve biológia tanárszakosok szakmódszertani felkészítője, biológus és biomérnök hallgatók alapozó biológia tárgyainak tantárgyfelelőse, magyar és angol nyelvű tárgyainak oktatója. A DE Neveléstudományi Doktori Program és a Juhász-Nagy Pál Doktori iskola oktatója és témavezetője. A természetismeret és természettudomány-környezettan osztatlan és rövid ciklusú tanárszakok szakfelelőse, a biológia MSc levelező illetve rövid ciklusú képzés szakkordinátora. 5 PhD hallgató témavezetője, akik közül kettő már doktori fokozatot szerzett. Vezetésével közel 180 szakdolgozat és 6 TDK dolgozat született. PhD fokozatot 2003-ban szerzett pedagógiai pszichológia területen, majd 2014-ben habilitált neveléstudományi témában. Kutatás területe: a természettudományos problémamegoldás vizsgálata közép- és kisiskolás korban, projektmódszer hatásvizsgálata ön- és peer értékeléssel, tanulók és hallgatók környezeti attitüdjének és energiatudatosságának vizsgálata az oktatás különböző szintjein. Hazai és nemzetközi kutatások résztvevője, a kisiskolások természettudományos fogalmi tudását és gondolkodását vizsgáló MÖB-DAAD magyar –német kutatócsere program- 2004-2008 hazai vezetője, kutatója. Több oktatással, környezeti neveléssel és tanárképzéssel kapcsolatos pályázat, program tagja, csoportvezetője, szakmai megvalósítója. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Tantárgy-pedagógiai Albizottságának tagja, majd 2015 óta alelnöke. A Pedagógusképzés folyóírat szerkesztőbizottságának tagja.
Kutatócsoport vezető -helyettes
Dr. Tóth Zoltán PhD Habil. |
Kutatási terület: tudásszerkezet-vizsgálatok (tudástérelmélet, szóasszociációs teszt), fogalmi megértési nehézségek (tévképzetek, p-primek), kutatásalap és kontextusalapú tanítás.
Tagok
Babcsányi-Tóth Gabriella
|
Kutatási terület: Algebrai fogalmak megalapozása alsó tagozaton matematikai játékokon keresztül konkrét és képi reprezentációk felhasználásával; algebrai alapfogalmak bevezetésére, feldolgozására és gyakoroltatására irányuló tananyag kidolgozása, mely 1-4.osztályig témakörönként több tantárgy (zene, képzőművészt, testnevelés) bevonásával különböző érzékszerveken keresztül (hallás, tapintás, stb) segíti a tanulókat, képességüktől és tudásuktól függően többrétű ismeretszerzésre az algebra és a számelmélet terén.
Dr. Bujdosó Gyöngyi PhD Habil.
|
Kutatási terület: IT az oktatásban, diszruptív technológiák az információtranszferben, virtuális valóság az oktatásban, e-learning szerepe, eszközei, módszerei és hatása, számítógéppel segített oktatás módszertana
Dr. Csernoch Mária PhD Habil.
|
Kutatási terület: Számítógéppel támogatott szövegfeldolgozás Informatika didaktika Számítógéppel segített oktatás
Csontosné Herendi Borbála
|
Kutatási terület: fizika tanítása
Szilágyiné Dr. Czimre Klára PhD |
Kutatási terület: Érdeklődése fókuszában az országhatárok vizsgálata és a határmenti térségek fejlesztése áll. A projekten belül a VR alkalmazásokhoz kapcsolódó kutatásokban, a szisztematikus review elkészítésében és a szóasszociációs vizsgálat elemzésében vesz részt.
Dr. Dávid Ágnes PhD |
Kutatási terület: Kémia tanítása
Dr. Egri Sándor PhD |
Kutatási terület: Nagyenergiájú fotonok által felületi rétegekből keltett elektronspektrumok vizsgálata. Fizika szakmódszertan: tanköny, kurzus és tananyagfejlesztés, a mobiltelefon szenzorainak felhasználása fizikai kísérletekben, a fizikatudás mentális reprezentációja
Dr. Herendiné Dr. Kónya Eszter PhD Habil. |
Kutatási terület: Matematika didaktika
Kurucz Dóra
|
Kutatási terület: Kisiskolások természettudományos problémamegoldása
Malmos Edina |
Kutatási terület: Kisiskolások természettudományos fogalmi fejlődése
Dr. Mónus Ferenc PhD Habil. |
Kutatási terület: Fenntarthatóságra nevelés
Dr. Olajos Tímea PhD Habil. |
Kutatási terület: A tehetség személyiségkorrelátumai, az adapív és maladaptív perfekcionizmus jelensége 2) Rendszerszemléletű családpszichológia
Dr. Pataky Nóra PhD |
Kutatás terület: fókuszában fejlődés- és gyereklélektani témák vannak: viselkedési problémákkal jellemezhető fiatalok kezelése, tehetséges gyerekek fejlesztése, atipikus (rosszindulatú) kreativitás
Sütő Éva
|
Kutatási terület: A LEGO technika oktatásban betöltött szerepe és hatékonysága
Dr. Teperics Károly PhD Habil. |
Kutatási terület: a földrajz szakmódszertan területére terjed ki. Vizsgálja a térképek oktatásban történő felhasználását, a VR felhasználásának lehetőségeit, valamint az oktatáskutatás területi kérdéseit.
Tóthné Dr. Kosztin Beáta PhD
|
Kutatási terület: Természettudományos nevelés. Fenntarthatóságra nevelés.
Vértessy Balázs |
Kutatási terület: A problémamagoldó gondolkodás fejlesztésével kapcsolatos módszertani kutatások.