Kutatócsoport - MTA-DE Korai Természettudomány-tanulás Kutatócsoport

Kutatóscsoport vezető

Revákné Dr. Markóczi Ibolya PhD Habil.

  • Egyetemi docens
  • Debreceni Egyetem TTK Biológia és Ökológia Intézet Biológia Szakmódszertani Csoport
  • E-mail
  • MTMT

Revákné Markóczi Ibolya 1986-ban középiskolai biológia-kémia szakos tanárként végzett a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen. 1997-ig középiskolai tanár, majd a KLTE- később Debreceni Egyetem-Biológia Szakmódszertani Részlegének oktatója, 2003 óta vezetője, jelenleg egyetemi docense. Közel 30 éve biológia tanárszakosok szakmódszertani felkészítője, biológus és biomérnök hallgatók alapozó biológia tárgyainak tantárgyfelelőse, magyar és angol nyelvű tárgyainak oktatója. A DE Neveléstudományi Doktori Program és a Juhász-Nagy Pál Doktori iskola oktatója és témavezetője. A természetismeret és természettudomány-környezettan osztatlan és rövid ciklusú tanárszakok szakfelelőse, a biológia MSc levelező illetve rövid ciklusú képzés szakkordinátora. 5 PhD hallgató témavezetője, akik közül kettő már doktori fokozatot szerzett. Vezetésével közel 180 szakdolgozat és 6 TDK dolgozat született. PhD fokozatot 2003-ban szerzett pedagógiai pszichológia területen, majd 2014-ben habilitált neveléstudományi témában. Kutatás területe: a természettudományos problémamegoldás vizsgálata közép- és kisiskolás korban, projektmódszer hatásvizsgálata ön- és peer értékeléssel, tanulók és hallgatók környezeti attitüdjének és energiatudatosságának vizsgálata az oktatás különböző szintjein. Hazai és nemzetközi kutatások résztvevője, a kisiskolások természettudományos fogalmi tudását és gondolkodását vizsgáló MÖB-DAAD magyar –német kutatócsere program- 2004-2008 hazai vezetője, kutatója. Több oktatással, környezeti neveléssel és tanárképzéssel kapcsolatos pályázat, program tagja, csoportvezetője, szakmai megvalósítója. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Tantárgy-pedagógiai Albizottságának tagja, majd 2015 óta alelnöke. A Pedagógusképzés folyóírat szerkesztőbizottságának tagja.


Kutatócsoport vezető -helyettes  

Dr. Tóth Zoltán PhD Habil.

  • Ny. Egyetemi docens
  • Debreceni Egyetem TTK Kémia Intézet Szervetlen és Analitikai Kémiai Tanszék
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: tudásszerkezet-vizsgálatok (tudástérelmélet, szóasszociációs teszt), fogalmi megértési nehézségek (tévképzetek, p-primek), kutatásalap és kontextusalapú tanítás.


Tagok

 

Babcsányi-Tóth Gabriella

  • Matematika tanár,  Ph.D. hallgató
  • Debreceni Egyetem, Matematika  és Számítástudományok Doktori Iskola, Matematika-Szakdidaktika
  • E-mail

 

Kutatási terület: Algebrai fogalmak megalapozása alsó tagozaton matematikai játékokon keresztül konkrét és képi reprezentációk felhasználásával; algebrai alapfogalmak bevezetésére, feldolgozására és gyakoroltatására irányuló tananyag kidolgozása, mely 1-4.osztályig témakörönként több tantárgy (zene, képzőművészt, testnevelés) bevonásával különböző érzékszerveken keresztül (hallás, tapintás, stb) segíti a tanulókat, képességüktől és tudásuktól függően többrétű  ismeretszerzésre az algebra és a számelmélet terén.


Dr. Bujdosó Gyöngyi PhD Habil.

  • Egyetemi docens
  • Debreceni Egyetem Informatikai Kar  Számítógéptudományi Tanszék
  • E-mail
  • MTMT

 

 

Kutatási terület: IT az oktatásban, diszruptív technológiák az információtranszferben, virtuális valóság az oktatásban, e-learning szerepe, eszközei, módszerei és hatása, számítógéppel segített oktatás módszertana


Dr. Csernoch Mária PhD Habil.

  • Egyetemi docens
  • Debreceni Egyetem Informatikai Kar  Számítógéptudományi Tanszék
  • E-mail
  • MTMT

 

 

Kutatási terület: Számítógéppel támogatott szövegfeldolgozás Informatika didaktika Számítógéppel segített oktatás


Csontosné Herendi Borbála

  • Francia, fizika és kémia tanár, PhD hallgató
  • Eötvös Loránd Tudományegyetem, Fizika Doktori Iskola
  • E-mail

 

Kutatási terület: fizika tanítása


Szilágyiné Dr. Czimre Klára PhD

  • Egyetemi adjunktus
  • Debreceni Egyetem TTK Földtudományi Intézet
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: Érdeklődése fókuszában az országhatárok vizsgálata és a határmenti térségek fejlesztése áll. A projekten belül a VR alkalmazásokhoz kapcsolódó kutatásokban, a szisztematikus review elkészítésében és a szóasszociációs vizsgálat elemzésében vesz részt.


Dr. Dávid Ágnes PhD

  • Egyetemi adjunktus
  • Debreceni Egyetem TTK Kémia Intézet Szervetlen és Analitikai Kémiai Tanszék
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: Kémia tanítása


Dr. Egri Sándor PhD

  • Egyetemi adjunktus
  • Debreceni Egyetem TTK Fizika Intézet
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: Nagyenergiájú fotonok által felületi rétegekből keltett elektronspektrumok vizsgálata. Fizika szakmódszertan: tanköny, kurzus és tananyagfejlesztés, a mobiltelefon szenzorainak felhasználása fizikai kísérletekben, a fizikatudás mentális reprezentációja


Dr. Herendiné Dr. Kónya Eszter PhD Habil.

  • Egyetemi docens
  • Debreceni Egyetem TTK Matematikai Intézet
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: Matematika didaktika


Kurucz Dóra

  • Biológia, kémia tanár PhD hallgató
  • Debreceni Egyetem Juhász-Nagy Pál Doktori Iskola
  • E-mail

 

Kutatási terület: Kisiskolások természettudományos problémamegoldása


Malmos Edina

  • Biológia, földrajz tanár, PhD hallgató
  • Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Program
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: Kisiskolások természettudományos fogalmi fejlődése 


Dr. Mónus Ferenc PhD Habil.

  • Egyetemi adjunktus
  • Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Pszichológiai Intézet, Általános Pszichológiai nem önálló Tanszék
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: Fenntarthatóságra nevelés


 

Dr. Olajos Tímea PhD Habil.

  • Egyetemi docens
  • Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Pszichológiai Intézet Tanácsadás, Fejlődés- és Iskolapszichológiai nem önálló Tanszék
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület:  A tehetség személyiségkorrelátumai, az adapív és maladaptív perfekcionizmus jelensége 2) Rendszerszemléletű családpszichológia


Dr. Pataky Nóra PhD

  • Egyetemi adjunktus
  • Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Pszichológiai Intézet Tanácsadás, Fejlődés- és Iskolapszichológiai nem önálló Tanszék
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatás terület: fókuszában fejlődés- és gyereklélektani témák vannak: viselkedési problémákkal jellemezhető fiatalok kezelése, tehetséges gyerekek fejlesztése, atipikus (rosszindulatú) kreativitás


Sütő Éva

  • Magyar irodalom és nyelv tanár, tanító PhD hallgató
  • Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Program
  • E-mail

 

Kutatási terület: A LEGO technika oktatásban betöltött szerepe és hatékonysága


Dr. Teperics Károly PhD Habil.

  • Egyetemi docens
  • Debreceni Egyetem TTK Földtudományi Intézet
  • E-mail
  • MTM

 

Kutatási terület: a földrajz szakmódszertan területére terjed ki. Vizsgálja a térképek oktatásban történő felhasználását, a VR felhasználásának lehetőségeit, valamint az oktatáskutatás területi kérdéseit.


Tóthné Dr. Kosztin Beáta PhD

  • Egyetemi adjunktus
  • Debreceni Református Hittudományi Egyetem,Tanítóképző Intézet Természettudományi Tanszék
  • E-mail

 

Kutatási terület: Természettudományos nevelés. Fenntarthatóságra nevelés.


Vértessy Balázs

  • Matematika tanár, PhD hallgató
  • Debreceni Egyetem, Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola Didaktika (szakmódszertan) Program
  • E-mail
  • MTMT

 

Kutatási terület: A problémamagoldó gondolkodás fejlesztésével kapcsolatos módszertani kutatások.

Legutóbbi frissítés: 2024. 10. 01. 07:49