Konferencia előadások - MTA-DE KTTK Kutatócsoport

Bartha Ila (2023).  A kezdetekről – Mi? Miért? Hogyan? [About the beginning -  What? Why? How?] MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Bartha Ila (2023). Mi? Miért? Hogyan? [What? Why? How?] XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia.  Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet.  Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 200.


Bartha Ila (2023).  A tapasztalatokról – Mit mutat a mérleg? [About the experience -What is the balance?] MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Csernoch Mária (2023).  Digitális környezetismeret. [Digital science subject]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Egri Sándor, Tóth Zoltán, Páka Gergő (2023). A tanulók problémamegoldás során használt elemi és komplex sémái az általános iskola alsó tagozatában– egy pilot vizsgálat eredményei. [Elementary and complex schemata used by pupils in problem solving in lower primary school - results of a pilot study]. XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia.  Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet.  Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 199.


Fülöpné Pető Aranka, Nagy Noémi (2023).  A puszta élővilága mint komplex természeti rendszer. [Wildlife as a complex natural system]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Herendiné Kónya Eszter (2023). A mennyiségi érvelés fejlesztésének lehetőségei a kisiskolások természettudományi oktatása során. [Possibilities for developing quantitative reasoning in science education of young pupils]. ]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Kiss Margit Sára (2023). Rajzban minden – mindenben rajz.[ Everything in a drawing - everything in a drawing]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Kiss Sára (2024). „Mindenben rajz – a rajzban minden”. Jógyakorlatok. ["Everything is drawing - everything is drawing". Jargon exercises]. Vezetőtanítók- és tanárok XV. Országos módszertani konferenciája. 2024. április 12-13., Szeged.


Koncz Gábor, Konczné Jámbrik Katalin, Kurucz Dóra, Tóth-Gál Zsuzsanna (2023).  A természettudományos kísérletezés lehetőségei általános iskola első osztályában. [ Science experimentation in the first grade of primary school].  MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Kurucz Dóra, Revákné Markóczi Ibolya (2023).   Természettudományos problémamegoldás kisiskolás korban. [Science problemsolving in early childhood]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Malmos Edina, Tóth Zoltán, Ravákné Markóczi Ibolya (2023).  Kisiskolások erdővel kapcsolatos fogalmi struktúrája. [Young students' conceptual structure about forest]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Malmos Edina, Tóth Zoltán, Revákné Markóczi Ibolya (2023). Kisiskolások erdővel kapcsolatos fogalmi struktúrája. [Young students' conceptual structure about forest]. XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia.  Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet.  Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 198.


Olajos Tímea, Pataky Nóra (2023).  Kisiskolások természettudományokhoz való viszonyulását befolyásoló egyes non-kognitív jellegzetességeinek feltáró vizsgálata.[ Exploring some of the non-cognitive characteristics that influence young pupils' attitudes towards science]. ]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Petz Gyöngyi, Tóthné Kosztin Beáta, Babcsányi-Tóth Gabriella (2023).  Az iskolaudvar, mint lehetséges megfigyelési tér/terület kisiskolások számára. [The schoolyard as a possible observation space/area for young school children]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Revákné Markóczi Ibolya (2023). Természettudományos problémamegoldás és metakogníció kisiskolás korban.  [Science problem solving and metacognition in early childhood].  MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.


Revákné Markóczi Ibolya (2023).   A Korai Természettudomány-tanulás Kutatócsoport első éve. [The first year of Early Science Learning Research Group]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Revákné Markóczi Ibolya (2023).  Hogyan tovább?[ What next?]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Revákné Markóczi Ibolya (2023). Minták és lehetőségek a kisiskolások integrált természettudomány-tanításában és tanulásában. [Patterns and opportunities in integrated science teaching and learning for young pupils]. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Tantárgy-pedagógiai Albizottságának konferenciája, 2023. július 5., Budapest.


Revákné Markóczi Ibolya (2024). STEM oktatás és nevelés kisiskolás korban. [STEM teaching and education in early childhood].  MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Revákné Marckóczi Ibolya ((2024). Integrált természettudományos tanulás az általános iskola 1-4. évfolyamain. [Integrated science learning in primary grades 1-4]. Természettudományok integrált szemléletben oktatása, kutatás, környezetpedagógiai vonatkozások. Szakmai beszélgetéssel összekötött ONLINE előadássorozat a HERA Környezetpedagógiai Szakosztály szervezésében. 2024. január 12.


Somogyi Emese (2023). „Elstartoltunk”. ["We have started"]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.


Somogyi Emese (2023).  A tudás ezer ága. [A thousand branches of knowledge]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Szalay Mária (2023). Játékból varázsolt tudás. [Knowledge conjured from play]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Szalay Mária (2023).  Ami nyitottá tesz.[Which makes you open]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.


Szalay Mária (2024). A tudás földjén, ahol a Föld a tananyag. Jógyakorlatok. [In the land of knowledge, where the Earth is the curriculum]. Word exercises.Vezetőtanítók- és tanárok XV. Országos módszertani konferenciája. 2024. április 12-13., Szeged.


Szilágyiné Szinger Ibolya, Kónya Eszter (2024).  Kisiskolások problémaalkotási próbálkozásai.[ Young pupils' attempts at problem solving].  XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia, 2024. április 10-11. Baja.


Tóth Zoltán (2022). Tudásszerkezet-vizsgálatok szóasszociációs módszerrel. [Knowledge structure studies with word association method]. Mátrafüred. Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program. Workshop 2022. szeptember 21-23.Mátrafüred


Tóth Zoltán (2023). Szóasszociációs vizsgálatok 1-4. osztályos tanulók körében – az első eredmények. [Word association studies with pupils in grades 1-4 - first results]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 


Tóth Zoltán (2023). Szóasszociációs vizsgálatok 1-4. osztályos tanulók körében. [Word association studies with pupils in grades 1-4 ]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája.  2023. június 29.. Debrecen. 


Tóth Zoltán, Egri Sándor, Páka Gergő (2023). Kisiskolások problémamegoldás során használt elemi és komplex sémái. [Elementary and complex schemata used in problem solving by young school children]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája.  2023. június 29. Debrecen. 


Tóth Zoltán (2023). Kisiskolások természettudományos fogalmi struktúrájának vizsgálata szóasszociációs módszerrel. [Investigations of the conceptual structure of science concepts in young schoolchildren using word association]. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Tantárgy-pedagógiai Albizottságának konferenciája. 2023. július 05. Budapest.


Tóth Zoltán (2023). Kisiskolások tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel. [Examining the knowledge structure of young schoolchildren using word association]. Változások a pedagógiában – A pedagógia változásai, V. konferencia, 2023. november 24. Esztergom.


Tóth Zoltán (2023). Szóasszociációs vizsgálatok 1-4. évfolyamos tanulók körében. [Word association studies with pupils in grades 1-4 - first results]. XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia.  Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet.  Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 197.


Tóth Zoltán (2024). Kisiskolások tudománnyal, energiaforrásokkal és egészséggel kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációval. [Investigating the knowledge structure of young schoolchildren about science, energy and health using word association]. Iskola a határon, IV. Neveléstudományi és Neveléslélektani Konferencia, 2024. május 16. Sárospatak.


Tóth Zoltán (2024). Kisiskolások tudománnyal kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel.[ Investigating young schoolchildren's knowledge structure about science using word association].  XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen. (előadástervezet)


Török-Krasznai Enikő (2023).  Vizes élőhelyeink élővilága – első osztály. [Life in water-first grade]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására  az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen. 

Legutóbbi frissítés: 2024. 07. 23. 13:00