Bartha Ila (2023). A kezdetekről – Mi? Miért? Hogyan? [About the beginning - What? Why? How?] MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Bartha Ila (2023). Mi? Miért? Hogyan? [What? Why? How?] XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet. Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 200.
Bartha Ila (2023). A tapasztalatokról – Mit mutat a mérleg? [About the experience -What is the balance?] MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Csernoch Mária (2023). Digitális környezetismeret. [Digital science subject]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Egri Sándor, Tóth Zoltán, Páka Gergő (2023). A tanulók problémamegoldás során használt elemi és komplex sémái az általános iskola alsó tagozatában– egy pilot vizsgálat eredményei. [Elementary and complex schemata used by pupils in problem solving in lower primary school - results of a pilot study]. XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet. Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 199.
Fülöpné Pető Aranka, Nagy Noémi (2023). A puszta élővilága mint komplex természeti rendszer. [Wildlife as a complex natural system]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Herendiné Kónya Eszter (2023). A mennyiségi érvelés fejlesztésének lehetőségei a kisiskolások természettudományi oktatása során. [Possibilities for developing quantitative reasoning in science education of young pupils]. ]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Kiss Margit Sára (2023). Rajzban minden – mindenben rajz.[ Everything in a drawing - everything in a drawing]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Kiss Sára (2024). „Mindenben rajz – a rajzban minden”. Jógyakorlatok. ["Everything is drawing - everything is drawing". Jargon exercises]. Vezetőtanítók- és tanárok XV. Országos módszertani konferenciája. 2024. április 12-13., Szeged.
Koncz Gábor, Konczné Jámbrik Katalin, Kurucz Dóra, Tóth-Gál Zsuzsanna (2023). A természettudományos kísérletezés lehetőségei általános iskola első osztályában. [ Science experimentation in the first grade of primary school]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Kurucz Dóra, Revákné Markóczi Ibolya (2023). Természettudományos problémamegoldás kisiskolás korban. [Science problemsolving in early childhood]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Malmos Edina, Tóth Zoltán, Ravákné Markóczi Ibolya (2023). Kisiskolások erdővel kapcsolatos fogalmi struktúrája. [Young students' conceptual structure about forest]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Malmos Edina, Tóth Zoltán, Revákné Markóczi Ibolya (2023). Kisiskolások erdővel kapcsolatos fogalmi struktúrája. [Young students' conceptual structure about forest]. XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet. Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 198.
Olajos Tímea, Pataky Nóra (2023). Kisiskolások természettudományokhoz való viszonyulását befolyásoló egyes non-kognitív jellegzetességeinek feltáró vizsgálata.[ Exploring some of the non-cognitive characteristics that influence young pupils' attitudes towards science]. ]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Petz Gyöngyi, Tóthné Kosztin Beáta, Babcsányi-Tóth Gabriella (2023). Az iskolaudvar, mint lehetséges megfigyelési tér/terület kisiskolások számára. [The schoolyard as a possible observation space/area for young school children]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Revákné Markóczi Ibolya (2023). Természettudományos problémamegoldás és metakogníció kisiskolás korban. [Science problem solving and metacognition in early childhood]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Revákné Markóczi Ibolya (2023). A Korai Természettudomány-tanulás Kutatócsoport első éve. [The first year of Early Science Learning Research Group]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Revákné Markóczi Ibolya (2023). Hogyan tovább?[ What next?]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Revákné Markóczi Ibolya (2023). Minták és lehetőségek a kisiskolások integrált természettudomány-tanításában és tanulásában. [Patterns and opportunities in integrated science teaching and learning for young pupils]. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Tantárgy-pedagógiai Albizottságának konferenciája, 2023. július 5., Budapest.
Revákné Markóczi Ibolya (2024). STEM oktatás és nevelés kisiskolás korban. [STEM teaching and education in early childhood]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Revákné Marckóczi Ibolya ((2024). Integrált természettudományos tanulás az általános iskola 1-4. évfolyamain. [Integrated science learning in primary grades 1-4]. Természettudományok integrált szemléletben oktatása, kutatás, környezetpedagógiai vonatkozások. Szakmai beszélgetéssel összekötött ONLINE előadássorozat a HERA Környezetpedagógiai Szakosztály szervezésében. 2024. január 12.
Somogyi Emese (2023). „Elstartoltunk”. ["We have started"]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Somogyi Emese (2023). A tudás ezer ága. [A thousand branches of knowledge]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Szalay Mária (2023). Játékból varázsolt tudás. [Knowledge conjured from play]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Szalay Mária (2023). Ami nyitottá tesz.[Which makes you open]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Szalay Mária (2024). A tudás földjén, ahol a Föld a tananyag. Jógyakorlatok. [In the land of knowledge, where the Earth is the curriculum]. Word exercises.Vezetőtanítók- és tanárok XV. Országos módszertani konferenciája. 2024. április 12-13., Szeged.
Szilágyiné Szinger Ibolya, Kónya Eszter (2024). Kisiskolások problémaalkotási próbálkozásai.[ Young pupils' attempts at problem solving]. XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia, 2024. április 10-11. Baja.
Tóth Zoltán (2022). Tudásszerkezet-vizsgálatok szóasszociációs módszerrel. [Knowledge structure studies with word association method]. Mátrafüred. Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program. Workshop 2022. szeptember 21-23.Mátrafüred
Tóth Zoltán (2023). Szóasszociációs vizsgálatok 1-4. osztályos tanulók körében – az első eredmények. [Word association studies with pupils in grades 1-4 - first results]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.
Tóth Zoltán (2023). Szóasszociációs vizsgálatok 1-4. osztályos tanulók körében. [Word association studies with pupils in grades 1-4 ]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29.. Debrecen.
Tóth Zoltán, Egri Sándor, Páka Gergő (2023). Kisiskolások problémamegoldás során használt elemi és komplex sémái. [Elementary and complex schemata used in problem solving by young school children]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. június 29. Debrecen.
Tóth Zoltán (2023). Kisiskolások természettudományos fogalmi struktúrájának vizsgálata szóasszociációs módszerrel. [Investigations of the conceptual structure of science concepts in young schoolchildren using word association]. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Tantárgy-pedagógiai Albizottságának konferenciája. 2023. július 05. Budapest.
Tóth Zoltán (2023). Kisiskolások tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel. [Examining the knowledge structure of young schoolchildren using word association]. Változások a pedagógiában – A pedagógia változásai, V. konferencia, 2023. november 24. Esztergom.
Tóth Zoltán (2023). Szóasszociációs vizsgálatok 1-4. évfolyamos tanulók körében. [Word association studies with pupils in grades 1-4 - first results]. XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet. Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar 2023. október 26-28. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 197.
Tóth Zoltán (2024). Kisiskolások tudománnyal, energiaforrásokkal és egészséggel kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációval. [Investigating the knowledge structure of young schoolchildren about science, energy and health using word association]. Iskola a határon, IV. Neveléstudományi és Neveléslélektani Konferencia, 2024. május 16. Sárospatak.
Tóth Zoltán (2024). Kisiskolások tudománnyal kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel.[ Investigating young schoolchildren's knowledge structure about science using word association]. XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen. (előadástervezet)
Török-Krasznai Enikő (2023). Vizes élőhelyeink élővilága – első osztály. [Life in water-first grade]. MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program – 2022-2026 „Kutatások az integrált természettudományos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” programjának konferenciája. 2023. február 24. Debrecen.