Folyóírat publikációk
Egri, Sándor; Páka, Gergő; Tóth, Zoltán (2024). Features of young pupils’ thinking when solving a novel physical problem: precausal reasoning, p-prims, mental models, analogies. Physics Education, Scopus (Q2) (under review).
Revák, Ibolya Markóczi ; Csernoch, Mária ; Szilágyi, Klára Czimre ; Dávid, Ágnes ; Tóth, Beáta Kosztin ; Malmos, Edina; Sütő, Éva ; Kurucz, Dóra (2024). A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Scopus (Q2), 20(8), em2479 https://doi.org/10.29333/ejmste/14779
Tóth, Zoltán (2024). Examining the cognitive structure of elementary school students regarding science, energy sources, and health using the word association method. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Scopus (Q2), 20(7), em2479, https://doi.org/10.29333/ejmste/14763
Egri, S., Páka, G., & Tóth, Z. (2025). Features of young pupils’ thinking when solving a novel physical problem: precausal reasoning, p-prims, mental models, analogies Physics Education, Scopus (Q2), 60/3, DOI: 10.1088/1361-6552/adc4ab
Pataky, N., Hőgye-Nagy, Á., & Olajos, T. (2025): Exploring special non-cognitive factors related to young students’ academic performance in STEM subjects. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education Scopus (Q2), 21(5), https://doi.org/10.29333/ejmste/16254
Kónya, E. & Vértessy, B.(2025)- Factors affecting the difficulty of comparison-type word problems in primary mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education Scopus (Q2), (közlésre benyújtva, bírálat alatt)
Tóth Zoltán (2025). Kisiskolások néhány kémiai fogalommal kapcsolatos tudásszerkezete. Középiskolai Kémiai Lapok, (megjelenés alatt)
Könyvrészletek
Csernoch Mária (2024). Digitális környezetismeret. In: In: Kaposi József., Kerekesné Horváth Ilona (szerk.). Új tantárgypedagógiai kutatások, innovációk és eredmények. MTA PTB Tantárgypedagógiai Albizottsága, Szaktudás Kiadó Ház, 7-39. https://contentpedagogy.webnode.hu/
Sütő Éva, Revákné Markóczi Ibolya (2024). A STEM oktatás és jelentősége: szisztematikus áttekintés a STEM oktatás szakirodalmából. In: In: Kaposi József., Kerekesné Horváth Ilona (szerk.). Új tantárgypedagógiai kutatások, innovációk és eredmények. MTA PTB Tantárgypedagógiai Albizottsága, Szaktudás Kiadó Ház, 72-92. https://contentpedagogy.webnode.hu/
Tóth Zoltán (2024). Kisiskolások természettudományos fogalmi struktúrájának vizsgálata szóasszociációs módszerrel. In: Kaposi József., Kerekesné Horváth Ilona (szerk.). Új tantárgypedagógiai kutatások, innovációk és eredmények. MTA PTB Tantárgypedagógiai Albizottsága, Szaktudás Kiadó Ház, 111-127. https://contentpedagogy.webnode.hu/
Revákné Markóczi Ibolya, Csernoch Mária, Szilágyiné Czimre Klára, Dávid Ágnes, Tóthné Kosztin Beáta, Malmos Edina, Sütő Éva, Kurucz Dóra (2024). STEM tanítási-tanulási módszerek koragyermekkorban - szisztematikus áttekintés. In: Sebestyén, Krisztina (szerk.) Perspektívák a köznevelésben és a felsőoktatásban Debrecen, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), 167 p. 89-105.
Eszter, Kónya ; & Ibolya,Szilágyiné Szinger (2024).On the Experience of a Problem-Posing Activity with Second-Grader Primary School Pupils. In: Zdenka, Kolar-Begović; Ružica, Kolar-Šuper; Ana, Katalenić (szerk.) Effective teaching and learning of mathematics through bridging theory and practice. Zagreb, Horvátország, Osijek, Horvátország : Element d. o. o., Josip Juraj Strossmayer University of Osijek pp. 82-92.
https://intcollmathchild.mathos.hr/wp-content/uploads/2024/07/TeachingLearningMathematicsTheoryPractice_2024_Element-Zagreb.pdf